Situace nouzového stavu prohloubila u mnoha lidí pocity strachu, smutku, nejistoty, samoty a beznaděje.

Tým krizových pracovníků a psychologů SOS centra proto na nově zřízené bezplatné krizové lince začal poskytovat psychologickou podporu a poradenství každý den včetně víkendů.

Nejčastěji se v telefonátech opakovaly věty:

  • Mám strach z toho co bude.
  • Bojím se, jak to budu zvládat, zda se situace ještě nezhorší.
  • Je mi doma samotnému smutno, ale bojím se vycházet ven, abych se nenakazil.
  • Na všechno jsem sama a mám pocit, že mi nikdo nemůže pomoct.
  • Nevím, jestli vyjdu s penězi, zda mi přijde důchod.
  • Potřebuju léky a nevím, co mám dělat.

Krizová linka 800 567 567 byla součástí spotové kampaně Diakonie ČCE a vysílala ji České televize.

Bylo odvysíláno 65 spotů a vidělo ho 3 385 490 diváků.

Nárůst krizových telefonátů byl enormní, zejména v prvních týdnech.

O užitečnosti této pomoci v době pandemie uvádíme několik mediálních výstupů: